Okres:
Ústí nad Labem
| Kategorie: Klempíři
Stavební práce
Popis:
- mám zájem o stavbu zastávkového přístřešku
Specifikace:
- nosná konstrukce dřevostavby se skládá z tyčové nosné kostry, řeziva a z pláště stabilizující nosnou kostru
- jedná se o sendvičový nosný systém
- obvodové stěny jsou tvořeny sendvičovým obvodovým pláštěm
- sociální zázemí pro řidiče MHD a prodejna pečiva je umístěny do jednoho objemu a posunuto směrem k zahradě mateřské školy v souladu s ideovým řešením zmíněné výše studii a požadavkem objednatele
- vstupy do denní místnosti řidičů MHD a do prostorů prodejny pro pracovníky je samostatné a přístupné ze strany zahrady MŠ
- vstup do místností sociálních zařízení je společný pro řidiče autobusů a pracovníky prodejny, též přístupný ze strany zahrady MŠ
- vstup do prodejny pro cestující je ze strany nástupní plochy a jsou bariérový
- projekt předpokládá bezbariérový přístup do prodejny přes prodejní okénko ze strany zastřešeného prostranství pro cestující
- sociální zázemí pro řidiče autobusů obsahuje předsíňku WC, WC a technickou místnost s průtokovým ohřívačem vody a výlevkou pro úklid místností
- zastávka je vybavena označníkem a jízdním řádem
- odpadkové koše pro tříděný odpad, automat na prodej jízdenek, lavička na posezení a informační tabulí MČ je umístěny do zastřešeného prostoru pro cestující
Technické řešení:
1. zemní práce:
- zemní práce spočívají v vyhloubení dvou jam o hloubce min, 90 cm pro 2x sloupkové základy podpěr zastřešení otevřeného prostoru pro cestující
- před zahájením výkopových prací musí být veškeré inženýrské sítě v blízkosti výkopového prostoru řádně vyznačeny a příslušně chráněny
- osazení objektu a dispozice sociálních zařízení je navrženo tak, aby vyhloubení rýh pro ležaté rozvody bylo v co nejmenším rozsahu
- poloha přípojek vodovodu a kanalizace zůstane zachované a nebude se měnit
- vykopaná zemina bude deponována na pozemku a použita při zásypech a terénních úpravách
- zásyp rýh a násypy budou prováděny postupně a budou po vrstvách hutněny
2. základy:
- založení objektu je řešeno základovým ocelovým rámem U č. 180 na zámkovou dlažbu (příp. založení na zemních vrutech)
- prostor uvnitř základového rámu bude vyplněn sypkým nenasákavým minerálním izolačním materiálem
- plocha podloží bude řádně hutněna s vlhčením po vrstvách 20 cm
- v případě založení objektu na zemních vrutech typ, rozměr a počet vrutů bude upřesněn dodavatelem stavby na základě bodového statického zatížení, skladby podloží a morfologie terénu
- a proto je nezbytné zpracovat IGP
- projekt upřednostňuje založení objektu ocelovým rámem
3. izolace proti podzemní vodě a zemní vlhkosti:
- vzhledem k založení zastávkového přístřešku na ocelovém rámu není třeba se touto problematikou zabývat
4. svislé nosné a obvodové konstrukce:
- svislé nosné a obvodové konstrukce jsou navrženy z sendvičových panelů tl. 120 mm (2x OSB deska 15 mm, zateplení EPS 90 mm)
- obvodové stěny o celkové tl. 120 mm tvořené nosným dřevěným roštem systému ze sendvičových panelů se zateplením po vnějšímu obvodu izolačními sendvičovými panely tl. 40 mm, povrch Metallic
- hlavním prvkem tohoto systému je nosný monolitický konstrukční panel, skládající se ze 3 základních komponentů
- ze statického pláště – 2x dřevoštěpková deska OSB, lepidla a izolačního jádra ze samozhášivého EPS
- vnitřní nosné stěny o tl. 120 mm tvořené též nosnými sendvičovými panely
- základním spojovacím prvkem sendvičových panelů je pero z OSB šířky 100 mm a tloušťky 15 mm
- překlady nad otvory budou dřevěné
- vnitřní stěny jsou opláštěné deskami SDK
- omalovaný povrch SDK desek jsou omyvatelné
5. stropní konstrukce:
- stropní konstrukce bude dřevěná vaznicová
Strop a střecha nad přístřeškem(prodejna, soc. zázemí, denní místnost řidičů MHD):
- trapézový plech 80 mm
- modifikovaný pás 5 mm
- sendvičový panel 170 mm
- konstrukce podhledu 50 mm
- I nosníky osově po 900 mm, 220 mm
- hladký sádrokartonový podhled GKF-W 12,5 mm
- celkem 318 mm
Strop a střecha nad přístřeškem(prostor pro cestující):
- trapézový plech 160 mm
- konstrukce podhledu – ocelové přehradové vazníky 300 mm
- trapézový plech 60 mm
- celkem 466 mm
6. příčky:
- vnitřní nosné stěny o tl. 120 mm tvořené též nosnými sendvičovými panely
7. zastřešení:
- zastřešení objektu je navrženo z trapézových plechů (popř. z falcovaných plechů)
- spojování jednotlivých dřevěných a plechových prvků se předpokládá v zásadách obvyklé praxe
- konstrukcí zastávkového přístřešku tvoří certifikovaný stavební systém
- statické výpočty nosných konstrukcí od výrobce budou doloženy dodavatelem tohoto stavebního systému
- pro výstavbu sendvičového konstrukčního systému se musí používat dřevo suché s prohlášením o shodě, kvalifikované jako „suché řezivo“, tj. s obsahem vlhkosti 19% nebo méně v době instalace
8. obklady:
- v předsíňce WC, WC a v technické místnosti bude proveden keramický obklad do výše dveřní zárubně
9. podlahy:
- konstrukce podlahy objektu má stejnou tloušťku ze stejného stavebního systému jako stropní konstrukce
- podlaha ve všech prostorech bude navíc izolována proti vodě hydroizolačním nátěrem, který se vytáhne i na soklík stěn
- shora na hydroizolační nátěr se uloží systém podlahového vytápění
- systém se skládá ze samoregulačního topného kabelu a drážkovaných izolačních desek z polystyrénu vysoké hustoty, který minimalizuje tepelné ztráty
- tenká hliníková vrstva zajišťuje rovnoměrné a optimální rozložení teploty podlahy a místnosti
- našlápne vrstvy podlah jsou navrženy dle charakteru místností a budou upřesněny výběrem objednatele v průběhu stavby
Podlaha:
- keramická dlažba 12 mm
- systém elektrického podlahového vytápění 15 mm
- hydroizolační nátěr 3 mm
- sendvičový panel 170 mm
- CETRIS deska 20 mm
- ocelový rám, U profil s výplni z pěnového skla 180 mm
- celkem 400 mm
Lokalita:
- Brno
více informací